|
|
|
| Re: c2sat - Polar - Pump & Dump |
| Klassisk Pump & Dump
Du stödköper från ett konto, gärna någon bank eller fondkomissionär som småspararna imponeras av, sen säljer man av många ggr. fler från olika konton |
| Re: c2sat - Polar |
| storägaren hos SHB stödköpte friskt i slutet av handeln och "räddade" många procent, men det håller inte i längden. Under kronan imorgon?
|
| Re: c2sat - Affärsvärlden har fått vittring på C2sat |
| http://www.affarsvarlden.se/hem/nyheter/article373446.ece
|
| Re: c2sat årets raket |
| snubben på polar är ju en pojkspoling med en 5 årings humör. =) Och det går ni på? hehe
|
| dom kanske inte är så glada och klämmiga om Polar går bakom ryggen med egna påståenden.
|
| Problemet med "Polaraffären" är inte huruvida fiskargubbarna är kompetenta, om testgiggen är gammal. etc. Problemet som jag ser det är att C2Sat inte verkar ha kompetens att hjälpa dem och inte verkar bryr sig om vare sig kunden eller utrustningen. Vad sänder det för signaler till presumtiva kunder?
Varför bemöter inte C2Sat Polars hårda och (kanske?) berättigade kritik med ett klämmigt pressmeddelande? Är det en kurspåverkande bluff bör man väl tala om det isåfall. Det heter att "hälsan tiger still", men jag känner mig tveksam till C2Sats hälsa. Zorro |
| det måtte ni väl bergripa att DRS tex tagit reda på produktens prestanda.
Folk är rädda och benägana att tro på negativa rykten men jag är övertygad om att de lurar sig totalt om de säljer nu. |
| "Det är faktiskt mycket förvånande att C2sat är så amatörmässiga, att de inte åtgärdat Polar:s problem, alternativet är att de inte kan, vilket inte bådar gott.
God Trogen" Dom har ju redan varit där? Du är inte påläst , din amatör |
| JF idag:
"bla refererar till utvecklingsjobb på C2SAT:s utv-partner , fiskebåten Polar, en båt där man enligt avtal experimenterar("labbar") och skall göra det." och skall göra det?! FH för 18 månader sedan: "Utvärderingen av testerna klargör att C2SATä härmed uppfyller kraven på en mogen produkt, redo för lansering på världsmarknaden" Vem ska man tro på, som Di Leva sjöng? |
| Varför skulle man tro på FH?
2006-11-01 dvs 18 månader sedan: "Utvärderingen av testerna klargör att C2SATä härmed uppfyller kraven på en mogen produkt, redo för lansering på världsmarknaden. Som tidigare tillkännagivits har denna process redan inletts med förberedande marknadsaktiviteter. Formellt sker den internationella produktlanseringen den 19 – 22 februari på mässan Satellite 2007 i Washington D.C.”, säger Fredrik Hånell, VD C2SAT communications AB." Är allt en stor bluff? Borde inte pengarna vara slut vid det här laget? |
| Varför skrev Polar inte på ett serviceavtal? Lika snål som God Trogen måntro
|
| "ge mig EN anledning till att en testare skulle lägga ut misskrediterande information på nätet om sin arbetsgivare"
C2sat är inte, och har aldrig varit arbetsgivare åt någon hos Polar Att du betatestar någonting, brukar innebära att du antingen får produkten, eller får köpa den till starkt rabatterat pris. (i det här fallet, troligen med stor rabatt) Det innebär ett ge och ta, d.v.s leverantören förväntas åtgärda, efter bästa förmåga, fel och brister, så har tydligen ej skett här. Om ingenting händer, så är det fullt naturligt att Polara reagerar. Det är faktiskt mycket förvånande att C2sat är så amatörmässiga, att de inte åtgärdat Polar:s problem, alternativet är att de inte kan, vilket inte bådar gott. |
| "Re: c2sat - Polar 2008-06-23 18:00:36
missnöjd med prestandan på antennen " Det är en labbantenn. Alltså en prototyp mer eller mindre. Labbantenner skall generera fel. Annars gör den ingen nytta. |
| Jag tycker att bloggen endast bekräftar vad många skeptiker redan varnat om. Man bör tänka efter både en och två ggr innan man satsar några pengar i detta bolag.
Satsa pengar i C2SAT görs endast av den mest riskbenägna gamblern. |
| c2sat - Polar |
| ge mig EN anledning till att en testare skulle lägga ut misskrediterande information på nätet om sin arbetsgivare??
Förslag? Konflikt kanske? Egen vinning? Hela beteendet verkar synnerligen oseriöst. |
|
|
|